Jdi na obsah Jdi na menu

...díl čtvrtý - Carrera

23. 1. 2010

První dráhu jsem začal stavět z dílů Ites a Fara.Ale ještě než jsem se dostal do poloviny, tak tyto komponenty šly z domu.Důvodů bylo víc, ale hlavní asi byl - rozteč vodících lištiček.Pak jsem vybíral a vybíral, začal jsem s Nincem.Již jak jsem psal v článku z 19.12.2006 jsem tušil, že ne vše na něm je úplně bezchybné.Uzounká vodící drážka a v důsledku použitého materiálu i nerovnosti na dráze, byly vidět hned na první pohled.Ale jeden v té době velký klad - povrch trati - se stal negativem až během provozu.Vyvstal totiž problém, jak trať zbavit prachu.Vzít něčím navhčený hadřík (vodou, saponovou vodou nebo tech. benzínem) a dráhu normálně otřít je zhola nemožné.A tak jsem během času začal víc a víc vidět jen ty negativa a pomalu mne ježdění doma přestávalo bavit.

Začal jsem se zaobíral myšlenkami, že zkusím možná dřevěnou (MDF desky) dráhu.Od toho mne zase odrazovalo použití měděných samolepicích pásků, jako vodících trolejek.Tak což tedy Carrera?Heh? Mno...a to jako Ninco hodím do kontejneru a vypláznu XY tisíc za další dráhu?A jak se mi to tak honilo hlavou, přišel jsem na spásnou myšlenku - vybodnu se na autodráhu a pudu do mašinek !!!Ale po asi tříměsíčním blouznění jsem přišel na to, že mašinky fakt, ale vážně nééé.A protože jsem již začal s demontáží Ninca, tak jsem to demontoval komplet a začal celé znova.

A tentokrát s Carrerou.Jako základ mi posloužily dva sety, podle údajů 5,3m dlouhé.A k těm jsem do současné doby přikoupil dvě zatáčky R2 car-20572 a jednu R3car-20573. Jeden rozšiřující set 1car-26955 ,dále pak Carrera most car-20587 a doplnil jsem to jedním balením rovinek Cartronik crt-32002 a čtyřmi super rovinkami crt-32001(délka 69cm).A celé to nabralo tvar, který jsem nafotil do připojené fotogalerie "poslední varianta".

 

A teď tedy nějaký ty dojmy. Tuhost materiálu je po několikaletém provozu Ninca naprostý luxus. Stejně tak i šířka vodící drážky. Samosebou hloubka také.A velice se mi zamlouvá i taková zdánlivá maličkost, jako je dělící přerušovaná čára uprostřed "vozovky".Perfektní jsou také poloměry zatáček, kdy R1 od Carrery je skoro totožná s R2 od Ninca,R2 s R3 a tak dále.

Pak jsou tu krajnice. K těm jsem zatím nezaujal konečné stanovisko. Ale vypadá to, že pro mne jsou zbytečně moc široké.Nehledě k tomu, že mi zbylo velké množství krajnic od Ninca a ty jdou, po maličkaté úpravě, krásně napasovat ke Carrera dráze a to včetně svodidel.

 

A jsme u negativ. Co se mi brutálně nelíbí, jsou Carrerácký "svodidla" !!! Je to jen dlouhej proužek plastikovýho, červenobílýho pásku. A jeho montáž do držáčků a na dráhu, tak to je taky zážitek !!!  

Systém napojení a vzájemné spojení krajnic - tak to jsem po prvním pokusu vzdal.

A jsem asi u největší slabiny systému a tou je spojování dílů.Jednak je často nekvalitně proveden vlis vodícíh trolejek. Stává se, že o nějakou tu desetinku až milimetr přečnívají přes dílec a tak tyto přesně k sobě nedolehnou.Takže při kompletáží je nutný pilníček a skoro každý třetí spoj jsem musel doupravovat. A pak je tu "sponkování".Zajištění dílů červenými sponkami k sobě tak, aby se nerozpojovaly.Což plní funkci jenom tehdy, není-li na spoj vyvíjen žádný tah.A kdo někdy stavěl nějakou větší dráhu, kde se kombinují různé poloměry zatáček,tak jistě potvrdí, že je téměř nemožné, aby jste se přesně a na milimetr "strefili" na konečný spoj. A tak nutně někde nastává pnutí. A i to nejmenší tyto sponky nejsou schopny udržet.(v tomto bodě je Ninco k nerozebrání )

A další slabiny? Zatím o žádných nevím.Ale celkový pocit z ježdění je velice příjemný,vyvolává pocit, že má cenu "tunit" i autíčka s magnetem a na doma. A že ježdění na domácí autodráze může být velice, ale velice příjemné.

****************************************************************

Aještě dodatek - Carrera+Cartronic.Kombinace těchto dvou výrobců je možná. Ale Cartronic je o chloupek tlustší.(Bohužel v důsledku stěhování nemohu najít v které krabici mám šupleru a tak je měření jen na chlupy.) Tento "schůdek" ale nejvíce vadí autíčkům s nejhlubším vodítkem na dřevěnou dráhu. Ale i tak se chystám, až budu mít dráhu už načisto přidělanou, tyto nerovnosti zbrousit.A mám tam čtyři tyto přechody,všude tam kde mám nejdelší rovinky - tedy Cartronic super rovinky.Pro případné zájemce ještě jedno upozornění - super rovinka je sice 69cm dlouhá, ale pan Cartronic asi nemá strojek na výrobu takhle dlouhých vodících lištiček a tak ty jsou vždy ze dvou kusů 34,5cm dlouhých.A také nevím, kde to náš místní dovozce skladuje, neboť na někerých vodících lištičkách byly rezavé flíčky. Tak asi tak...

********************************************************************

********************************************************************

Tak jsem doměřil tloušťku Cartronic vers. Carrera a je to:

Carrera - 8,13 mm

Cartrinic - 8,97 mm.

Cartronic má také jiné spoje - tady je foto po dvou rozebráních.

Obrazek

 

Obrazek

 

Takže ideál - složit dohromady a už nerozebírat.

 

Náhledy fotografií ze složky poslední varianta

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

HWS - Honzo,

4. 2. 2010 22:10

krajnice jsem už pořešil a tu jednu co jsem na zkoušku koupil dám dál.Zatím na dráze stále pracuju( a na krajnicích) a až bude něco vidět, dám to zasejc semka.

Honza - Krajnice jsou

3. 2. 2010 11:08

nejen docela nešikovné na psojování se základním dílem, ale taky občas (například v klopenkách) moc velikostně nesedí. Hlavně ty z poslední doby, ty původní žluté jsou OK.

HWS - Jirko,

25. 1. 2010 8:06

ten Cartronic zbrousím a nepude to poznat. Ale asi to chce mít dráhu nastálo.On ani ten spojovací systém Cartronicu na častý rozebírání moc není.
Co je zábavnější je jen subjektivní dojem. Ale myslím, že velikost krajnic u Carrery je na auta 1:24 akorát, ale na ty dvatřicetinky je to zbytečně moc.Ale shodneme se,že jízda úplně bez krajnic je je vylořeně nezábavná...hi hi hi

Jirka - Díky

24. 1. 2010 19:45

za informace. Takže Cartronic asi nebudeme raději pokoušet, protože už téměř na všech autech máme hluboký vodítka. Jinak souhlasím s tebou, že montovat krajnice na carreře je zážitek, ale na druhou stranu pak to svezení v zatáčkách s autama, který mají vyndaný magnet je daleko zábavnější.