Jdi na obsah Jdi na menu

Klady a zápory Ninca

19. 12. 2006

Už jsi na této stránce:

Nechci tu popisovat, co je v každém prodejním letáku, ale chci se zmínit o tom, co mne v dobrém i špatném zaujalo.

Začnu s tím dobrým. Tak určitě je to povrch. Ninco má nejdrsnější povrch dráhy ze všech výrobců co znám (FARO, Carerra, SCX, Scalextric). Zkoušel jsem na něm jezdit i s auty bez magnetů a dá se to (na české hladké dráze, se mi kolikrát jen protočila kola a autíčko se ani nerozjelo).

Pak je to spojování jednotlivých dílců. Je čtyřbodové, ze spodní strany tratě. A po zacvaknutí do "zámečků" je spoj tak pevný, že jsem bez problémů jednou rukou přenesl 8 spojených dílů do jiné místnosti bez jakéhokoli poškození některého z osmi dílců !!!

Tuhost - tak zde si nejsem jistý, jestli je to kladná vlastnost, či nikoliv. Trať Ninca svoji tuhostí připomíná snad až výrobek z gumy. Velice měkký materiál. Své plus to má v tom, že na trať klidně můžete šlápnout a nic se nestane. (Pakliže nezprohýbáte vodící trolejky). Nic se neulomí, nepraskne, jen se to trochu prohne a zas narovná. Na druhou stranu, tato trať velice snadno kopíruje i ty nejmenší nerovnosti na podkladu. Ale zase na tu první stranu - kladnou - autíčka jsou na trati skoro neslyšitelná - jen bzučej motůrky.

Bohužel, i tento výrobek má svoje zápory. V důsledku měkkosti materiálu, jsou na 40cm rovinkách "lavory" - jeden až dva a to už z výroby. Při nízkých rychlostech není problém, ale v delším rovném úseku, autíčko začne nepříjemně nadskakovat. Jsem zvědav, jestli se to časem "usadí" nebo budu muset tyto dílce nějak vyztužovat.

A další "vada na kráse" je nestejný rozměr vodící drážky. Na obou koncích každého dílu se dosti zužuje již tak uzká vodící drážka (2,4mm). Takže se může zapomenout na to, jezdit na této dráze s autíčky, která májí vodítko 2,4 a více mm široké.

Protože sem chci psát jen o tom, s čím mám vlastní zkušenosti, tak toho tu zase tak moc nebude. Ninco vyrábí celkem dost různých doplňků,ale já budu používat a používám jen dva - svodidla a krajnice.

Tak tedy svodidla - vyrobena z dosti měkkého a ohebného plastu. Lisovaná v kusech 20cm dlouhých. Na rozdíl od českých svodidel (s kterými mám též zkušenosti) jsou svodidla od Ninca kompletní, včetně úchytů k dráze. Jsou vyráběna ve třech barevných variantách - bílá, červená a šedivá. Druh materiálu zaručuje dost velkou pevnost,ale zároveň i poddajnost - tedy, vylítnuvší autíčko zadrží a nepoškodí.

Krajnice. Tak na ty jsem se tedy dost těšil. Jednak, že je nebudu muset po domácku vyrábět a druhak, že jsou pěkně nabarvené. Nikdy jsem si je totiž nijak blíž neprohlížel a nezkoumal. Takže teprve až když jsem je přinesl domů, jsem zjistil, že mi ty barva nějak "nesedí." Totiž, jestliže by to mělo být jen rozšíření dráhy s obrubníkem, tak bych to tedy rád viděl v barvě trati - černé s bíločerveným obrubníkem. Jestliže to ale mám být "úniková zóna", tak by to asi mělo být obráceně - na straně k dráze bíločervené pruhy a zbytek zelený?(okrový, modrý....)
A je tu ještě jedna věc - balení. Většina krajnic se prodává v balení po šesti kusech. Na jednu zatáčku R2 je potřeba dvou kusů krajnic. A na zatáčku 180° potřebujeme 4 kusy zatáčky R2, tedy 8 kusů krajnic.......