Jdi na obsah Jdi na menu

Bylo -je - a bude.

4. 1. 2009

Tedy co bylo v roce 2008?

Jednak rozšíření dráhy na 33 metrů. Dodělání krajinek okolo. Nějaký nový článečky tady na webu. Sem tam nějakej ten závod na dřevěný dráze. Ale už jenom "doma" , na Podbabě.

Taky přineslo trápení s drahou Ninco a poznatek, že to nebyla tak úplně dobrá volba s jejím nákupem. Další trápení je s měřením - časomírou. Jsa v tomto ohledu naprostý laik, jsem nucem se obracet na jiné s výpomocí, ale to zřejmě není tak jednoduché.Takže skoro 3/4 roku kroužím po trati bez možnosti zjistit, jakých časů dosahují moje autíčka.

Moje sbírka autíček dosáhla po 24. prosinci počtu devadesáti kousků. Největší zastoupení má Scalextric 11 modelů, následuje Ninco a Carrera s 10 kusy. Zbytek je rozložen do už nejezdících autíček od Itesu,případně od konverzí kitů Revell a malého zastupení většího množství firem jako Slot.it, Autoart,Revell či Spirit.

/fotoalbum/1_32/nova-galerka

Co teď je?

Změna dvojdrážkového okruhu na jednodrážku použitím kitu č. 4.

Obrazek

Obrazek

Nápad jsem dostal koncem minulého roku. Ale jak jsem zjistil, nebylo to nic lehkého tento kit sehnat.Nakonec se objevil již pár dní používaný, ale jako nový u P.Ř. na prodejně.Ale kam s ním tak, abych si nezdevastoval velký kus již hotového okolí tratě. Tak jsem zatím zkusmo umístil do jedné ze zatáček, kde by to asi nejméně škodilo.

Obrazek

Obrazek

Pokusně jsem absolvoval několik okruhů a......je velice, ale opravdu velice zajímavé a zatím neokoukané,nevšední jezdit jednou drážkou tam a druhou zpět.Takže první poznatek - je to výborný !!! Po delším jezdění mi už tak vhodný nepřipadá šířka této jednodrážky - je to polovina dvojdrážky a ty autíčka se tam vejdou jen tak tak. A taky by mohl mít ten kruh větší průměr.I s magnetama se to musí projíždět hoooodně, ale opravdu hodně pomalu.

A co bude?

Jednak, v co nejkratší možné době sehnat někde nějaké to měření !!!!

A druhak dodělat tento kit. Jeden z nápadů je i takový, dát obě tyto části nad sebe. Horní okruh otevřeý na boku skály a spodní uvnitř skály, v jakýchsi jeskyních.

Ale také se neustále zaobírám myšlenkou na výměnu výrobce dráhy. Buďto za Carreru nebo se pokusit o svůj okruh z "dřevěných" desek. U té druhé možnosti si nejsem jist tím, jestli při zachování těchto poloměrů zatáček mi nebude chybět možnost využití magnetů.Rozhodně mne nenadchl můj nedávný pokus o jízdu na této dráze bez magnetu. Ať jsem dal jakékoliv pneušky, tak autíčko v každé zatáčce a i při rozjezdu driftuje a i s motorem 20000rpm není schopno dosáhnout 2/3svého maxima.

Co se týče mojí závodní kariery, tak letos zůstane pouze u Porsche cupu. Nějak nemám chuť furt měnit závodnický káry podle toho, jak si kdo vymyslí, jaký že se budou jezdit kategorie.U toho PC to snad zvostane během roku beze změn.

No a taky v roce 2009 rozšířit svoji sbírku autíček. Mám už i nějaký favority, které bych ve svojí sbírce rád.A doufám, že na jubilejní stý kousek nebudu muset dlouho čekat. 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Daneček - měření

2. 2. 2009 9:49

A eště k měřeni, sebelepší počítadlo doma na plastu ti asi nic moc neřekně o chování auta někde jinde na třeba dřevěné dráze. To poznáš až na místě. Jezdil jsem RC auta a bylo to tam takytak a základ je pro všechny stejný. Já si myslim že ten kanon na vrabce spíž zvedne sebevjedomí ale auto moc nevylepší.

Daneček - Měření

2. 2. 2009 9:43

Třeba ste to i viděly na krámě nebo na netu ale doma neměly :-) takže vlastně taky jen teoretizueš. Já to mám doma a pro plast to stačí.
Nepoznám to podle fotky modelu ale přeci podle těch pravidel. Ftip je v tom že s autem bez úprav můžeš jet všude a tak to jde dál směrem nahoru a končí krušnohorem. Takže HWS múže jet skoro se všim co má a i když to trochu poladí. Nemyslim že je problém v pravidlech ale spíš v pohodlnosti. Nebo ne?

Petr L - Měření

1. 2. 2009 22:30

No vtipně si poradil to, co se běžně válí po krámech a my asi podle tebe nikdy neviděli. To byla fakt rada nad zlato.
Ono ale pořádně měřit je někde jinde a je fuk co s tím měříš, to se ti celou dobu snažím sdělit.
Prosurfnout pár e schopů a pak teoretizovat o tom co je tam vidět a napsáno dovede každý.
Ovšem vrtá mi hlavou, jak podle fotky modelu poznáš, podle jakých pravidel a kde může model závodit. To je kolikrát při přejímce na závodech i pro zkušené borce rébus a ty v klidu takhle po netu.....

Daneček - měření

1. 2. 2009 20:21

Já sem neteoretizoval ale navrhnul jednoduché a rychlé řešení jako Tomnem. To ty si sem zatáhnul tisíciny na plastu.
S tou tvou definycí závodníka nevim to je pak asi závodník skoro každý. Ale i to si sem zatáhnul ty já sem jen komentoval co napsal HWS.

Petr L - měření

1. 2. 2009 17:26

V tom teoretizování o měření jsi u SW nástrojů úplně pominul možnost archivace, tisku, racemanagementu atd. Chápu, že tobě je to k ničemu, ale to neznamená, že to není potřeba.

Co se týká závodů, vždy jsem si myslel, že závodník je ten, kdo závodí. A ono je to ještě závislé na počtu závodů..........

Jo a přepočítej si to, já odjel víc jak tři závody, tak to možná přece ten závodník budu

Daneček - závody

31. 1. 2009 12:54

Na skoro 22 metrový dráze z plastu s auty jako je ten upravený mustang bude asi daleko větší rozdíl času v cíli když auta nebudou stejná než těch pár desetin. A carrera vlastně umí i setiny. Ale máte pravdu ten kanon je lepší a tisícina vteřiny toho hodně řekne o převodovém poměru nebo motoru :-). Nebo že by to byla blbost?
Nezávodění jsem vyčetl z toho že vaše jména nikde ve výsledcích mimo Prahu nejsou a ani tam nejedete všechno co de. Ja si mislim že opravdovýmu závodníkovi nemůžou stačit tři závody za rok doma.

Petr L - měření

31. 1. 2009 11:55

Já si to nemyslím, já to vím. Pokud budu např posuzovat dvě identická auta jedno s inline , druhé sidewinder, tak mi desetiny nemusí stačit. To samé pokud budu hledat ideální převodový poměr, nebo motor víš.

Jo a fakt by mne zajímalo, kde si vyčetl, že nezávodíme?

Daneček - závody

31. 1. 2009 9:55

Fakt si mysliš že je nutný mít na takovéhle plastové dráze měření na tisíciny třeba pro úpravu mustanga? Tak pak jo. Kanon na vrabčáky je vždycky to nelepši řešení.
Hradecká raly se jezdí jen v Hradci a jen jejich lidi. Porsche cup je zase jen obdoba dřívějšich kategorii jiných závodů v GT, cesťácích a hystorikách. A i stěma můžeš jet třeba v krušnohoru a skalextriku.
I s třema autama můžeš být závodník jenže tobys musel na ty závody jezdit a to se asi nikomu z vás nechce. Ale HWS přece nemá jen tři auta má jich devadesát a to je něco jinýho.

Petr L - Měření

31. 1. 2009 2:19

Já Danečku problém nemám, ale ty si úplně mimo a ještě si svoje komlexy léčíš bezpečně schovaný za klávesnici pruděním lidí. Stav se v úterý na Podbabě, půjčíme ti auto a ovladač aby si měl vůbec představu o čem tady debatujem.
Skuhrání se týkalo ektroniky na měření a HWS má důvod skuhrat a tobě je do toho prd proč.
Pokud chceš něco měřit, aby si měl potřebnéá data pro úpravu modelů a ještě měl možnost printu atd., tak je potřeba něco trochu vyspělejšího, než bateriové nějaké hejble na hraní.
Co se týká pravidel, tak to je trochu složitější a vypadnul ti Porsche Cup a Hradecká rallye. Pokud to pak pěkně nastuduješ, uvidíš, že ti tři auta na pořádnou kariéru závodníka fakt nestačí.

Daneček - Pravidla

30. 1. 2009 11:22

Pravidla jsem čet a co má být? Co muže jet v krušnohoru může jet i ve Skalextriku ve 3 skupině. Lyší se to jen v tom, že Skalextrik nejezdí náklaďáky a místo cesťáků má raly. Krušnohor zase nemá staré formule. Čemu z toho nerozumíš? A co se z toho týká skuhrání, že se něco mění?

Petr L - Měření

30. 1. 2009 1:30

Prosím, přečti si alespoň pravidla jednotlivých druhů závodů.

Daneček - Měření

29. 1. 2009 21:35

Protože je to obyčejný plast, tak sem si myslel, že stačí ta jejich obyčejná časomíra. Měří počet kol do 99 a časy na desetiny vteřiny. Když je ta dráha plastová a tak dlouhá, nejspíš nepude při měření o setiny.
Nejspíš vim a proto jsem to taky napsal. Díval jsem se na galerii a je tam všechno pro pohár skalextrik i krušnohor s výjimkou náklaďáku. V podbabě se naposledy jely naskary a pak porsche cup. Ani jedno z toho se od ostatních závodů auty neliší. Eště ti porád připadá otázka kolem skuhrání jako debilní?

Petr L - Měření

29. 1. 2009 18:45

A které z těch úžasných měřidel co Carrera vyrábí máš jako na mysli?

To o té délce dráhy a měření snad ani nemyslíš vážně viď?

Jo a k těm kategoriím, myslíš, že opravdu víš o čem je řeč, když se dovedeš takhle debilně zeptat?

Daneček - Měření

28. 1. 2009 13:08

A nepřemýšlel jsi nad měřidlem třeba od carrery? Není to sice na tisíciny a nedá se to převést na počítač, ale ta tvoje dráha je dost dlouhá na to aby to stačilo v desetinách.
A proč skuhráš nad různými kategoriemi? Myslel jsem, že si závodník. Aut máš fůru tak se snad pro každou kategorii něco najde. Ostatní skuhraj taky?

HWS - odpověď

21. 1. 2009 17:19

To Tomnen - dík za typa, ale asi jsem měl na mysli něco jinýho.

To PetrL - skuhrám, skuhrám a budu tak dloho, dokavaď to nebudu mít .....

Petr L - Měření

20. 1. 2009 22:38

Neskuhrej, s tím měřením vše dobře dopadne :-))

Tomnem - měření

19. 1. 2009 10:54

Ahoj,s tím měřením času se taky potýkám.Nechce se mi do něčeho složitého a drahého.Našel jsem jedny infračervené stopky http://elektronika.svet-nakupu.cz/infracervene-stopky/f-1/s-50/dp-36524/.Tak uvidím,poptám jestli by to fungovalo.