Jdi na obsah Jdi na menu

Austin Healey Hardtop LeMans

7. 4. 2007

Již delší dobu jsem po tomhle autíčku pokukoval. Tohle je asi ten typ modelů, kterých bysem měl rád ve svojí sbírce nejvíc.Domnívám se, že to byla doba na vývoj nových auťáků jako stvořená. Tento typ by měl být z roku 1964. Udává výkon 150 koníků a max. rychlost 185 km/hod.

Obrazek

Původně jsem chtěl model Austin Healey Hardtop "Snetterton" Kombinace "king racing green" a bílé střechy mi k tomuto autíčku pasuje jak ....no prostě fajn.

Obrazek

Nicméně shoda okolností tomu chtěla, že když jsem si šel vybrat nějaký autíčko, tak byl poslední dodávce zboží od Ninca i tento model - Austin Healey Hardtop MKII LEMANS

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autičko je :

52 mm široké

44 mm vysoké

121 mm dlouhé

75 gr vážící

Zadní i přední kola - 22/6, převod 9 x 27, motor SPEEDER NC-5 - 20000 ot/min při 14 V, 1 magnet mezi motorem a přední nápravou.

Obrazek

Karoserie je již standartně zpracovaná.Tzn. dosti kvalitně. Jen na chromovaných rámečcích předních světel jsou černé otřepy. Zato figurka pilota mne podstatně víc uspokojuje, než u modelů BMW M3. Dokonce má i náznak ušpinění v obličeji

Podvozek je umělohmotný. jak bývá u těchto modelů obvyklé. Zadní náprava je uložena v mosazných pouzdrech a celá je zamačknutá do předlisovaných otvorů. Motor je uložen kolmo k zadní ose, taktéž jen v zaklapávacím systému.Zde jsem zvědav, za jak dlouho se uložení "vyběhá".Bohužel se mi u jiných modelů Ninca stalo, že u takto uloženého modelu mi motorek za jízdy začal ze záklapek vyskakovat.Naštěstí Ninco používá motůrky se závitovými otvory vedle osy. Takže stačí jen provrtat příslušně silným vrtákem do plastového držáku otvor a skrze něj motůrek jednoduše přišroubovat.

Obrazek

Obrazek

Takže to máme podvozek i karoserii. Teď to oboje šešroubovat čtyřmi šroubky a můžeme vyrazit na dráhu.

Motůrky NC-5 považuju u seriově vyráběných modelů za nejlepší.A je to znát i u tohodle modelu.Zrychlení "jak když kopne kůň", a brzda? Z maximálky skoro na fleku. Standartní čas na jedno kolo - 10.200s . To je safra moc !!! Jak to? Vždyť je to rychlá kára jako čert. Přibližně stejně veliký model od Carrery - Ferarri 166/212 MM jezdí časy tak o 1,- až 1,200 s rychlejší !!!

Obrazek

Takže jsem se začal na jízdu více soustředit. A zjistil jsem že veškeré zatáčky jedu skoro smykem, ale stejně je to od poznání pomalejší, než s Ferarrkem. Jakmile zatáčku chci projet rychleji, autíčko mi jede smykem - tedy je silně přetáčivé. A je to v důsledku umístění magnetu.Vzhledem k rozměrům  autíčka, uložení zadní nápravy a délce motoru, bylo možno umístit standartní kulatý magnet až v přední polovině podvozku, téměř k přední ose. Ale na druhou stranu je na autíčko bezva pohled, jak driftuje zatáčky !!!

 

Náhledy fotografií ze složky Austin Healey


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář