Jdi na obsah Jdi na menu

Ford Escort Mk1 Shell Sport

20. 5. 2007

Tak jsem po koupi tohoto autíčka progůgloval asi tři večery a nepovedlo si mi najít skoro nic o podrobnostech tohoto vozu v originále. Prostě LS je nepřekonatelný.

Obrazek

A tak jsem jen zjistit, že v roce 1973 s tímto vozem dojela posádka H.Mikkola a J. Porter v rally Monte Carlo na čtvrtém místě.

Obrazek

Takže teď k samotnému modelu a hned ze začátku nějaká ta technická data:

délka ......128 mm

šířka......54 mm

výška.....40 mm

váha.....75 gr

pmeumatiky jsou na obou nápravách stejné...7,6/19

Karoseri jsou neustále dokonaleji a dokonaleji propracovávané a tak na tomto modelu nechybí kompletně přední světelná rampa

Obrazek

a vzadní části vozu i "povinná výbava"  - zástěrky za koly.

Obrazek

Interier vozu už mi připadá také propracovanější, než třebas u u BMW M od Ninca.

Obrazek

A jak je snad vidět i na foto, tak nejenže nechybí  hasicí přístroj,vysílačka, ale je možno spatřit i zápisky v itineráři

Obrazek

Podvozek je ke karoserii přidělán čtyřmi vruty. Ale ani po jejich odšroubování nejde karoserie od podvozku oddělat. Je tam totiž ještě dvěma vruty přichycen interier, který je také ke karoserii  přichycen dvěma zaklapávacími jazýčky.

Obrazek

Je zde možnost dvou umístění magnetu. Z továrního nastavení před zadní nápravou, je možno magnet přendat do přední části vozu - to je vhodné zvlášť pro milovníky driftingu. Já osobně mám radši tovární, tvrdší nastavení.

Motor, který je umístěn kolmo k zadní ose je nové koncepce. V neformulovém voze jsem se s ním ještě nesetkal.

Obrazek

Celkově je užší, nižší a jeho rozměry:

délka 27 mm

šířka 15,4 mm

výška 12 mm

18 000 rpm

převod  9:27

Před časem jsem se vyjádřil nějak v tom smyslu, že u takovýchto autíček ani světýlka nepotřebuji. Omyl. Beru zpět !!! Tento model je vybaven funkčními předními i zadními světlomety. A je to super pokoukání, kdy i při nepatrném zmáčknutí ovladače, se autíčku rozsvítí světla.

Obrazek

Takže už vím, že novým kriteriem při výběru dalšího autíčka bude to, jestli bude mít funkční světlomety

Jízdní vlastnosti jsou na mé dráze více než uspokojivé.Autíčko má velmi slušné zrychlení, brzdí na můj styl tak akorát, že se nemusí používat žádné přídavné "tlumiče" brzdy a v zatáčkách na svoji docela velkou světlou výšku, sedí díky magnetu " jak přišité".

Dá se říci, že tento vůz je zcela konkurenceschopný a časem, který jsem s ním dosáhl bez nějakého delšího tréningu -  8,570 s - se zařadil mezi ty rychlejší v mojí sbírce.

A to se domnívám, že jsou ještě nějaké rezervy v zadních pneumatikách. Zdá se mi totiž, že jsou trochu moc natěsno v blatnících. Jakmile budu mít trochu času, tak pneumatiky trochu ubrousím, aby se vůle zvětšila.

Obrazek

Obrazek

Nechci zde propagovat nějakou "Scalextricmanii", ale tohle autíčko na mne působí ve všech vlastnostech nejkomplexněji. Zatím. Vím, že firmy neustále pracují na zdokonalování, ale tenhle vůz je pěkně detailně provede a má velmi dobrí jízdní vlastnosti a.....svítí .

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář