Jdi na obsah Jdi na menu

Maserati MC 12

29. 7. 2007

Jednou jsem tak listoval katalogem a do oka mi padnul tenhle model. A i v tomhle zbarvení.

Obrazek

Moc jsem nějak neřešil detaily a spíš jsem začal koumat, kde by se dal koupit. Chvilinku to trvalo - opravdu moment - byl jsem v obchodě a držel model v ruce.

Obrazek

A tu mi došlo, že to pro mě nebude asi to pravé. Mrknutím oka zjistíte, že to autíčko je nějaké veliké.A to z žádný fotky, z žádnýho katalogu nezjistíte.Tedy aspoň já ne. Ale pro vás tu mám rozměry:

Délka - 160 mm

Šířka - 65 mm

Výška -35 mm

Váha - 94 gr

Obrazek

Karoserie vypadá dobře zpracovaná a je vhodně doplněna kovovými dílky, jako jsou mřížky chladičů v přední části vozu, či brzdové kotouče. Jsou leštěné,či pochromované a modelu to dodává větší věrohodnosti.Jen nevím, jestli je to z fotek dobře patrné.

 

Obrazek

S podvozkem této koncepce se setkávám u komerčních autíček poprvé. Je ze tří částí - přední, zadní a modul s motorem a zadní nápravou.

Obrazek

Modul je na přední časti uchycen zaklapnutím jazýčku a v zadní jední vrutem. Takže celková demontáž zadní nápravy včetně motoru je otázka vyšoubování jednoho vrutu a rozpojení elektroinstalace. A to je řešeno jednoduchým konektorem.

Obrazek

Z toho pak vedou dvoubarevné vodiče jednak k vodítku a druhak k předním a zadním světlům.Tím jsme se dostali k osvětlení vozu. "Xenonová" pření a červená zadní světla fakt umocňují pocit z jízdy.Nějak mi ale u tohoto modelu chběj zadní podběhy. Veškeré nečistoty, které odlétají z pneumatik se dostávají přímo  na tišťáček se světly.

Obrazek

V této komerční verzi je autíčko osazeno motorem točícím "jen" 18 tisíc . A to vhledem k velikosti a váze vozu a možná také zvolenému převodu dělá z této "suprkáry" takového trochu loudala. Akcelerace nic moc, rychlost na delší rovince také není nijak závratná.Zatáčky se dají projíždět celkem svižně. Magnet, který je sice perfektně usazen mezi motorem a zadní nápravou, ale asi není  z nejsilnějších nebo není v dostatečné vzdálenosti od dráhy neudrží autíčko v zatáčkách "v napětí", ale puští ho do lehkých smyků.

A u mě je s tímto modelem ještě jeden problém. Vzhledem k velikosti a rozvoru náprav - 87 mm - na svojí Ninco dráze občas škrtám "břichem" a tak se mi trochu místy přibržďuje. A také mi vyjíždělo z drážky. Tak jsem musel originál vodítko nahradit Nicno vodítkem s pružinkou. Možná z této fotky to bude trochu vidět.

Obrazek

Co dodat závěrem? Zkušenostma se člověk učí.Pro mne to znamená, že si už asi žádný autíčko jen podle fotek z katalogu nekoupím. Že čím větší modýlek, tím to na mojí dráze hůře jezdí. Ještě nemám ověřeno, jestli to platí i naopak.

A taky, že si to takhle jednou jedu po "strakonický" v pravým pruhu okolo cukráku a v levým zrcátku najednou vidím nějakou "placku" . Pak mrknu do okýnka a kolem se přeženě Maserati MC12 !!!Šedobéžové s RZ středočeskýho kraje.Pak jsme sjeli směrem na Všenory a opravdu je to docela široká a dlouhá kára  neb měl co dělat, aby se v zatáčkách nestrefil do protijedoucích vozidel. Já bysem s tím po českých silničkách rozhodně jezdit nechtěl.

 

Náhledy fotografií ze složky Maserati MC12


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

HWS - Maserati

21. 8. 2007 20:49

Docela tomu věřím, vždyť se rozměrově přibližuje 24cetinám.....psal jsem o tom tak, jak jsem ho vyndal z krabičky a na mojí dráze.Měl jsem ho i na dřevě v Litni a s tímhle motorem..převodem..gumama........taky nic moc.

Jirka - Maserati

21. 8. 2007 17:48

Na poháru Scal. se s tímto autem vyhrává. Pokud jsem vypozoroval, tak se mu vymění převod s diskama a sil. gumy a dá se točivější motor, tak asi 25 000 ot.