Jdi na obsah Jdi na menu

Sauber Mercedes C9

13. 1. 2008

Tak jsem se po delší době rozhodl napsat zase nějakou tu recenzičku. A vybral jsem si úmyslně tento modýlek, protože si myslím, že určité odtajnění by nebylo vůbec na škodu. Je totiž mezi námi spousta těch, kteří s takovými modely mají dost a dost zkušeností,ale nějak je předávaj pouze verbálně. A pak je tu ještě hafo těch, kteří o tomhle nemaj ani ponětí, případně jen co kdy z dááálky zaslechli.

Karoseri tohodle modelu je - jak jinak - provedná v dobrém standartu. Před několika lety, bych napsal nadstandartní !!!. Ale co bylo kdysi nej, je nyní už tak nějak v normálu.

Obrazek

Obrazek

Anténky na střeše jsou z měkkého materiálu, takže při otočená autíčka na střechu se jen ohnou, a pak se zas narovnají.

Za nadstandartní považuji, že je součástí  náhradní zadní křídlo. Není sice identické, je pouze v černé barvě plast a bez polepů, ale je. A tak při větší kolizi je možná výměna.

Rozměry:

délka - 156 mm

šířka - 82 mm

výška - 37 mm

váha - ? bohužel, jsem autíčko nezvážil předtím, než jsem ho "dovážil" trochou olova

To by byla v letu karoseri, ale chci tu hlavně psát o podvozku. A protože už jsem se jednou v nějakém příspěvku zmínil, že je nutné ve svých úvahách sdělovat, jestli se jedná o ježdění na "dřevu" nebo "plastu", tak se tu pokusím obé rozdělovat.I když si myslím, že zvlášť u tohoto modelu to nebude tak jednoduché.Firma Slot.it totiž vyrábí modely, které jsou stejně dobré na obou druzích autodráh.

Obrazek

V tomto případě, dovoluje uložení motoru umístit  jeden magnet na dvě místa - mezi zadní osu a motor nebo těsně před motor. Případně tam můžeme uložit magnety dva. To jsem  nezkoušel. Ale i s jedním magnetem a se základním motorem, byla radost s tímto autíčkem na mojím Nincu jezdit. Motorek totiž reaguje okamžitě i na ovladač Ninco 75, a plynule jde do otáček, Stejně tak i je schopný okamžitého zrychlení. Dobržďuje včas, ne přehnaně a také nedojíždí pod brzdou "1/2 dráhy". Prostě, když vezmete tohle autíčko z krabičky a dáte ho na Ninco dráhu, tak je z něj rázem nejčistější závoďák !!!!

Tak, a teď bych se mohl věnovat chování tohohle modelu na dřevěné dráze, konkrétně jak jezdil  na Podbabský dráze.Ale vemu tu od podvozku.

Obrazek

Obrazek

 Firma Slot.it ma všechny svoje podvozky konstruovány tak, aby byla možná jakákoliv záměna či výměna jakýhkoliv kompletů. Nevím, jestli je to z fotek dostatečně patrné, ale motor a zadní náprava jsou uloženy v kompletu, který pro jednoduchost nazýváme klecí. Tato je k podvozku připevněna čtyřmi vruty.Na tomto modelu je použito uložení motoru kolmu k zadní ose (inline). Ale je možnost, celý komplet změnit. Firma dodává totiž i klece pro uložení motoru podél zadní osy (Sidewinder) nebo šikmo k zadní ose (Anglewinder)

Obrazek

Obrazek

A stejně tak rozmanitě nabízí i další součástky nutné k výměně, jakou převodová kolečka a pastorky.

Obrazek

Obrazek

A proč se o tom tak rozepisuji až ve vztahu k dřevěné dráze? No, protože tam opravdu platěj trochu jiný pravidla pro dobrou a rychlou jízdu než na plastu s magnetama. Jednak jde o takzvanou "aktivnost" podvozku. Každej "bublinář či lexankář" vám potvrdí, že je nutná "rozviklanost" a "pružnost" podvozku. A pak také rozložení váhy. Nikdo vám ale nedá 100% recept, jak na to. Ale tohle šasi umožňuje oboje. Šroubky připevňující klec k podvozku nedotahujeme "natvrdo", ale necháme je zlehka povolené. Stejně tak i dva vruty, připevňující podvozek ke karoserii.Tím dosáhneme oné "pružnosti a rozviklanosti".

A váhu můžeme rozložit použitím určité klece - jde jen o to, co nám daný model umožní, kolik má místa nad motorem, jakou má šířku zadních blatníků.Protože např. uložení Sidewinder má určitou minimální šířku a mohlo by se stát, že při aplikaci této klece by nám kola vyčuhovala ven z vozu.

No, a teď zpět k tomuto konkrétnímu modelu a dřevěné autodráze. Před první jízdou jsem tedy povolil všech 6 vrutů, jak jsem psal výše a předtím umístil do podvozku dva kousky olova, pro lepší zatížení. na vodítko. A také jsem vyměnil originál pneumatiky za silikon pneu od Slot.it.A v ten monent je autíčko zcela konkurenceschopné. Pouze vzhledem k továrnímu motoru, který točí cca.22 000rpm, bych takto "neupravené" autíčko doporučovat na techničtější tratě. U nás na Podbabě je trať dosti rychlá a tak se domnívám, že by tento model klidně snesl i motor s 30 000rpm.Ale to už se z něj stane opravdu plně konkurence schopný, závodní autíčko !!!

 

Náhledy fotografií ze složky Sauber Mercedes C9


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

HWS - ajaaj

29. 9. 2008 9:50

poslal jsem ti email

ajaaj - Slot.it

28. 9. 2008 13:36

taky bych rád věděl, kde se dají koupit v čechách,díky
když tak email- jindra.rocek@seznam.cz

HWS - Slot.it

15. 1. 2008 22:56

Odpověď už odešla emailem

kmasita - Slot.it

15. 1. 2008 20:24

Ahoj zdravím, moc pěkné auto. Chtěl jsem se zeptat kam na ně chodíš? Skoušel jsem českého zástupce který je napsaný na slot.it stránkách a ten nějak dělá mrtvého brouka. Nemáš nějaký typ na obchod nejlíp v čechách předem díky K.M.

HWS - Honzo,

14. 1. 2008 17:11

jasně, že to tam nakopčím, Jen jsem chtěl trošinku zažertovat.
U sidewindera jsem měl spíš na mysli, uložení celé klece do autíčka od jinýho výrobce. A asi jsem to zapoměl zdůraznit, či na to upozornit.

Honza - Dodatek

14. 1. 2008 11:50

Jo a ještě si myslím, že to aspoň vyvolá nějakou diskuzi - o kritiky určitě nebudeš mít nouzi :-)...

Honza - Meďour

14. 1. 2008 11:49

Koukej to dát na web, sem přijde opravdu málokdo a je to škoda tady zasklít. Když si lidi zvyknou na tvůj specifický jazyk, určitě ocení, že se jedná právě o nehistorizující recenzi zaměřenou na reálné využití aut s podobným typem podvozku na všech drahách, tj. i na dřevě. Jinak sidewinder subšasi jde použít u všech typů slot.it bez jakéhokoliv omezení (šířka zde nehraje roli), problém je jen s šikmým uložením, protože to umožňují jen některá šasi. Ale v současnosti zase slot.it dal do prodeje nová základní šasi, která tento nedostatek řeší.