Jdi na obsah Jdi na menu

Využil jsem pozvání jednoho z členů našeho Podbabského spolku a navštívil jsem ho 26.12. 2007 u něj v podniku, kde má postavenou digitální dráhu SCX.A takhle vypadá:

Obrazek

 Měli jsme se  tam, ještě s několika členy našeho klubu,  sejít okolo 1/2čtvrté. Ale mi se do toho bohužel vložila jiná návštěva. A tak jsem přijel až po páté hodině odpolední.Přišel jsem tak o jistě kvalitní výklad majitele dráhy, T. Bohaty.

Obrazek

Protože právě v době mého příjezdu, celá partička pauzírovala a místo dráhovému ježdění se věnovala pizzovému jedení.A můžu vám říc, že ty pizzy vypadaly báječně !!!Jakmile jídlo zmizlo v útrobách, šlo se znovu jezdit. Tentokrát tedy i se mnou.A bylo vidět, že kluci, kteří už dneska jednou jezdili, přeci jenom ovládaj digitál lépe, než někdo (já), kdo má digiovladač prvně v ruce.

Obrazek

Trať je místy dvojdrážka, jinde troj a je tam množství výhybek, který pro mne byly naprosto zbytečné. Pak tam bylo taky nějak moc autíček - jezdilo se v šesti.Místy tedy neuvěřitelná zácpa, hodnotil bych to i stupni 4 a 5. Tak jsem si vybral takovou trať, kde jsem nemusel "vyhybkovat". Průšvih ale byl, když mi "traťový komisaři" hlásili, že mám zaject do depa k natankování ropy.A protože jsem jezdil drážku úplně na kraji a depo je na vnitřní drážce, musel jsem jet přes 2, slovy dvě vyhabky. Autíčko s nedostatkem paliva místo aby jelo rychleji - bylo přeci o mnoho lehčí - tak neustále zpomalovalo až muselo dojít  k "ručnímu" tankování. Tedy autíčko ručně dopravit do depa.

Obrazek

Všechno tohle dění se dá krásně nastavit a pak sledovat na monitorech. Ale chce to asi hooodně trénovat.Páč toho "sledování" je najednou nějak moc. Jednak jede v dráze, tedy sledujete trať - zrychlujete na rovinkách a zpomalujete v zatáčkách, pak se musí sledovat i okolní provoz - dohání-li vás pomalejší jezdec, včas "hodit vyhybku", stejně tak i v opačném případě - nepozorný a rychlejší jezdec za vámi a karambol je jistý. Do toho sledujete stav centrálního ukazatele paliva - každé autíčko má svůj ukazatel  a taky není od věci, při závodech sledovat pořadí, aby jste podle situace mohli zareagovat a případně přidat na rychlosti.Uff uff.....

Obrazek

Mno, jsem tak nějak pln rozporných pocitů. Pohled na trať mne bere za srdíčko, praktické ježdění už tolik ne.Možnost nastavení pitstopů se mi zdá výborná do té doby, než mám zajet natankovat.A zavodění 6ti autíček na dvoj/trojdrážce mi připadá velice atraktivní.Ano, do té doby , než jsem jedním z šesti. To mi najednou připadá, jako neuvěřitelný chaos.Dokonce se mi v jednu chvíli zdálo, že nějaký autíčko jede v protisměru. 

Každopádně, bych chtěl tímto poděkovat Tomovi, za pěkný odpoledne, v pěkným prostředí a nakonec pro mne i s nějakým tím výkladem, co a jak. Díky Tome.

Foto použito z archivu J.a D.Hametovým.

 

Náhledy fotografií ze složky SCX


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

kmasia - Digitál

15. 1. 2008 20:30

Ahoj kdy dorazíš znovu? Nechceš se zůčastnit těch závodů co p.Bohata pořádá. Já jsem už podlehnul a koupil SCX auto (F360) a docházím čas od času na tréninky....zatím ahoj K.M.

Honza - Černošice

3. 1. 2008 12:18

Náhodou, mě se tam moc líbilo a i když jsem digitál nikdy moc nebral (vlastně teď už ani nevím proč), po chvilce ježdění mám pocit, že je to asi opravdu budoucnost autodráhy v plastovém provedení. Celý problém je asi jen v ceně a provedení ala SCX. Vše ostatní bylo skutečně super (počínaje občerstvením) a kdyby byly naše děti v provozuschopném stavu, určitě by této autodráze daly přednost před klasikou. Já osobně jsem měl největší problém zajet včas do depa a i když jsem se na to třeba 2 kola fakt soustředil, buď jsem jel těsně za někým a výhybka mě šoupla mimo podle něj nebo jsem zblbnul a na posledním vekslu před depem jsem zahnul zpět na druhou stranu. Ale jinak, když pominu vlastní nešikovnost - tak bezvadný relax...
No a hlavně - poděkování Tomášovi za vše - měl úplnou pravdu, je to zábava.